Ortopedska in manualna specialna vadba

Ortopedska in manualna terapija

Ortopedska in manualna terapija je vrsta terapije, ki vsebuje pregled, s katerim ugotovimo diagnozo in vzrok težav, ter ciljano terapijo glede na vzrok. Uporablja se za težave z mišicami, kostmi in sklepi. Pri tem se uporabljajo predvsem različne ročne tehnike, za lajšanje bolečin, izboljsanje gibljivosti in odpravo vzroka bolečine.

Pregled po metodi OMMT nam pomaga poiskati izvor za večino bolečin in težav v telesu. Redko so za izvajanje terapije nato potrebne še nadaljnje preiskave (MR slikanje, ipd.). S to metodo lahko obravnavamo različne, tako akutne (poškodbe), kot tudi kronične težave gibalnega aparata.

Nekatere izmed teh so:

• poškodbe mišic in mišičnih prirastišč
  • poškodbe (vnetja) tetiv,
  • zmanjšana gibljivost sklepov
  • vnetje sklepne ovojnice in obsklepnih struktur
  • okvare oziroma zdrsi ploščice med vretenci (hernija ali protruzija)
  • povečan mišični tonus

Metoda OMMT vključuje:

• natančno anamnezo (pogovor),
  • klinični pregled s testiranjem (postopnim obremenjevanjem tkiv, da pridemo do vzroka za težave bolnika),
  • ciljano vzročno terapijo, ki zajema:
    1. prečno frikcijo,
    2. oscilacije in trakcije
    3. manipulativne tehnike,
    4. tridimenzionalno sklepno mobilizacijo
    5. specifičen mišični in proprioceptivni trening za vrnitev v optimalno stanje, kot tudi navodila preprečevanje ponovitev
  • postopek test, terapija, re-test nam omogoča takojšno preverjanje učinka terapije

Temelji pregleda po OMMTju:

• Pregled temelji na dolgoletnem izobraževanju in izkušnjah. Skozi leta se sestavljajo posamezni koščki sestavljanke, pri kateri noben delček ne sme izostati. Koščke sestavljanke sestavljajo:
    1. anamneza oziroma dejstva slišana iz vaših ust,
    2. inspekcije oziroma sprememb gibalnega sistema, ki jih opazimo,
    3. palpacije oziroma tipljivih sprememb,
    4. tridimenzionalno sklepno mobilizacijo
    5. preiskave, ki vključuje aktivne in pasivne gibe, teste proti uporu ter specifične teste.

"Manipulation is easily learnt; diagnosis is a lifetime’s study.”kirurg James Cyriax